
Ronţăiala dintre mese este o problemă comună în rândul românilor, iar ultimele statistici confirmă acest lucru. Cheltuim mai mulți bani pe snackuri decât pe produse esențiale, precum legume, pâine sau lactate.
Se estimează că piața de snackuri din România va ajunge la 15,5 miliarde de lei în 2025, marcând o creștere de 5% față de anul anterior, și se preconizează că va continua să crească. În România, vânzările de snackuri depășesc veniturile din vânzarea pâinii, estimată la 13,5 miliarde de lei pentru 2024, și de asemenea, depășesc vânzările de fructe, legume și produse lactate.
Ce achiziționează românii
În categoria snackurilor sunt incluse: produse de patiserie/cofetărie, înghețată, gustări sărate (chipsuri), biscuiți dulci și gustări din fructe. În 2024, vânzările din acest sector au fost de 14,7 miliarde de lei, însă, în 2023, creșterea a fost semnificativ mai mare, de 17,5%.
Piața globală de snackuri este de asemenea anticipată să înregistreze o expansiune, cu vânzări estimate să depășească 680 de miliarde de dolari în 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 3,7% față de 2023.
Este important de menționat că America de Nord domină piața, având o cotă de 28% din vânzările globale de snackuri în 2023, datorită cererii mari pentru produse inovative și accesibile, conform observatornews.ro.